Bagaimana VIVIX boleh membantu mengecilkan ‘thyroid’ mak saya.



Hai...

Assalamualaikum n good morning to all my readers..! :D

Saya doakan korang semua ceria2 aje harini. 



Let us choose to be happy today! :)

Oleh kerana harini saya dalam mood ceria, jadi saya nak share satu cerita yang happy ending. Hehe.. (psstt! spoiler alert: Ada tawaran menarik untuk korang jika korang setia baca sampai habis. Stay tuned..!)


KETULAN MISTERI DI LEHER  


Cerita ni berlaku dah lama dah sebenarnya. Around bulan Disember tahun 2014. Semua nya bermula apabila, tiba-tiba je mak saya baru perasan ada ketulan macam benjol sebesar bola ping pong kat leher dia.

Mak saya pun tak sedar macam mana boleh ada. Tiba-tiba dah besar macam tu. Huhu.. Saya dan ayah saya terkejut n cuak sangat masa mula-mula sedar pasal tu sebab nya, mak saya tak ada penyakit kronik walaupun dia dah berumur 60an.

Bila tengok leher mak saya tu, memang saya n ayah saya syak tu adalah thyroid. Tapi, bila pergi klinik, rupa-rupa nya bukan thyroid.

Saya tanya lah mak saya, abis tu...kalau bukan thyroid, ape benda tu? 

Doktor cakap tu adalah ketulan lemak berkumpul kat leher mak saya. Doktor kata, kalau nak bedah pun boleh. Kalau taknak pun takpe.

Then saya tanya lagi, doktor bagi ubat ape..or ada suruh buat ape-ape tak untuk hilangkan ketulan tu? Mak saya cakap, doktor tak bagi apa-apa.

"Doktor tak bagi apa-apa??? Abis tu biar macam tu je lah..???!"

Actually time tu, nada suara saya dah naik dah 1 level. Ngeeee...

Saya tak ada niat pun nak tinggikan suara kat mak. Mak saya pun dah sedia maklum dengan perangai anak dia ni..n mak saya tahu sebenarnya saya bengang dengan doktor tu. (Ampun yeee kalau ada yang baca ni ada related dengan kerjaya doktor..)

Saya bukan anti dengan semua doktor. Family saya pun ramai dalam bidang medic. Tapi, ye lah kan...sape tak bengang kalau orang buat macam tu kat mak kita. Dah lah berharap dekat orang professional dalam hal ni, tapi malangnya dia tak bagi penyelesaian pun... huhu..

Ketulan kat leher tu besar kot... bukan main2...tapi doktor kata tak payah buat ape-ape n tak bagi apa-apa ubat pun... :'(


TAK KAN NAK BIAR JE...???


Lepas beberapa hari, ketulan kat leher mak saya tu still macam tu.. (Haruslah kannn dah tak buat apa-apa).

Kemudian mak saya mengadu leher dia sakit sebenarnya kat tempat ketulan tu.. Kadang-kadang nak telan makanan pun susah. Sampai boleh tersekat makanan kat leher. (Lebih kurang macam tercekik tulang ikan tu...huhu..)


Credit: google

Saya tengok kadang-kadang kalau mak saya tengah tengok tv ke...atau tengah berehat kat ruang tamu, mak saya akan pegang leher dia. Hampir setiap masa lah saya perasan mak saya akan pegang n kadang-kadang urut leher dia.Saya bayangkan mesti sebenarnya mak saya sakit. :'(

Tapi dia diam je...tak bagitau. Kalau bagitau pun, nak buat apa kan? Dah doktor sendiri kata biar je..huhu.. I'm sorry, saya memang emo kalau bab berkaitan my parents. Saya rasa semua orang pun macam tu kan?

SETIAP MASALAH PASTI ADA PENYELESAIAN


Sebagai seorang anak, saya memang tak sampai hati nak tengok mak saya macam tu. Saya runsing sangat. Kalau saya nak apa-apa, kalau saya sakit, my mom n dad will do anything for me. Takkanlah saya nak tengok je mak saya menahan kesakitan.

Saya percaya, setiap masalah pasti ada penyelesaian nya. Dan setiap penyakit mesti ada penawarnya.


HERE COMES THE HERO..!!


Proudly present.... Vivix..!!

Tiba-tiba saya teringat kan vivix. Keluarga saya pernah guna shaklee sejak 10 tahun dah sebenarnya. Dan kitorang memang percaya dengan keberkesanannya. Tapi, kitorang tak pernah cuba vivix sebab vivix ni antara produk keluaran terbaru.    
      
Anda boleh baca entry saya yang lalu tentang vivix di SINI.

Vivix boleh mencegah kanser?



Oleh sebab saya percaya n yakin dengan vivix, saya beli vivix senyap2 sebagai suprise untuk mak saya..! :D

Saya tak bagitahu pun saya nak beli ni sebab harga vivix ni sama dengan kualiti dia. Kalau mak tahu saya nak beli vivix n kalau dia tahu harga dia, mesti dia tak bagi saya beli. Mesti dia marah n cakap saya membazir duit je...  

Tapi sebab saya yakin, vivix boleh tolong sembuhkan mak saya, (Ofcoz, dengan izin Allah.tapi kita kena ikhtiar jugak kan.. Takkan nak doa and goyang kaki je..huhu.) And berapa lah sangat sebenarnya harga vivix ni kalau nak dibandingkan dengan pengorbanan n kasih sayang seorang emak.  
  
Bila ada bungkusan sampai dekat rumah, saya cakap, ni hadiah untuk ma.. Adik belikan. Mak saya terkejut tapi dia guna je lah dah saya dah beli. And saya rasa sebab mak saya memang tak tahan sakit jugak. Huhuhu...

TAK SAMPAI 2 MINGGU...!!  


Alhamdulillah....tak sampai 2 minggu, ketulan lemak kat leher mak saya tu dah hilang 90%!!!!!! Tuhan je tahu betapa happy nya saya sekeluarga.  

Tapi apa2 pun Allah yang Maha Menyembuhkan. Kuasa Allah kita tak boleh challenge, tapi kerja kita ialah...usaha dan tawakal kepadaNya... :)    

SEKALI RASA, TERUS JATUH CINTA.  


Dah nampak kesan yang ketara macam tu, mesti lah mak saya terus jatuh cinta dengan vivix kan...





Sekarang, setiap hari mesti mak saya minum vivix. Selain untuk kesihatan, dapat kesan sampingan awet muda sebab vivix ni mengandungi anti oksida yang sangat tinggi.

Sebenarnya, sebelum ni, mak saya asyik duk promote supplement lain yang jauh lagi murah. Sebab bila dia makan supplement tu, dapat bagi tenaga katanya.

Tapi sekarang dah senyap dah. Hehe.. Saya pun dah jeles. Mana boleh mak saya nampak lagi muda... Saya pun nak jugak..!

Jadi sekarang, saya pun minum vivix jugak. Ngeee...

KENAPA VIVIX NI MEMPUNYAI RAMAI SANGAT PEMINAT?




Pertama sekali, mestilah ramai orang yang jatuh cinta dengan vivix ni sebab kualiti nya dan mereka dah rasa sendiri keberkesanan vivix ni. Tapi, apa sebenarnya yang ada dalam vivix ni sampai ianya menjadi produk kegilaan ramai orang?

Sebenarnya, dalam vivix ni terkandung Resveratrol yang membantu mengurangkan risiko terjadinya kanser. Dan daripada ujian klinikal, Vivix adalah 10 kali ganda lebih berkesan daripada Resveratrol sahaja!! So, boleh bayang ye khasiat yang ada dalam vivix ni macam mana..




Kalau nak cerita pasal vivix sahaja memang sampai esok pun tak habis. Hehe. Jadi saya stop sampai di sini dulu dan sambung lain kali pulak okay. Jika anda yang membaca ni mempunyai kenalan atau siapa-siapa yang mempunyai masalah kesihatan seperti mak saya, boleh contact or whatsapp saya 016 933 4145.
  

TAWARAN HEBAT



Owh, sebelum saya terlupa, tadi saya dah janji kan..nak bagi tawaran istimewa khas untuk korang sebab sudi baca sampai habis. Hehe..

Tawarannya adalah... PENJIMATAN BERGANDA UNTUK ANDA YANG MEMBELI DOUBLE VIVIX!



Jika anda membeli 2 botol vivix, anda akan dapat....:

  • FREE MEMBERSHIP bernilai RM80 (bermakna, korang automatik dapat enjoy harga ahli dan lain-lain kelebihan sebagai ahli Shaklee) :)
  • Anda dapat Cash Back bernilai +/- RM38
  • Anda dapat total penjimatan sehingga RM300 

Paling penting....

Dengan setiap pembelian dari saya, anda wajib dapat FREE CONSULTATION.  

Yelah kan...dah penat2 beli, nanti tak tahu cara makan...susah pulak. Saya akan bantu anda sehingga dapat kesan yang optimum. InsyaAllah. :)  

Kalau beli satu je vivix tak de apa-apa tawaran istimewa jugak ke Sobiha? Eh, mestilah ada... Kalau nak tahu lebih lanjut, kena lah whatsapp saya. Benda best tak boleh cakap depan-depan orang ramai.. Hehe.. :p


Ok lah, till we meet again in my next entry. ;-)





Sobiha Salim
016 933 4145

Comments

  1. Salam kenal 😊 Rmai dh yg cuba khebatan vivix ni 👍🏻

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam perkenalan jugak.. :) Kannn..memang best vivix nie.. :D

      Delete
  2. Replies
    1. Cuba jangan tak cuba.. InsyaAllah tak menyesal.. Kalau nak order dari saya pun boleh.. :) Dapat percuma consultation.. :D

      Delete
  3. Bestnya kalau boleh selesaikan masalah thyroid sy ni T_T

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sis boleh berikhtiar dengan vivix. Dah ramai dah yg rasai perubahan positif lepas konsisten amik vivix. :)

      Delete

Post a Comment

Popular Posts